AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA INFORMATICA - Ediţia nr.Sp.Issue 1 din 2009 | |||||||
Articol: |
KNOWLEDGE REPRESENTATION WITHIN AN INTELLIGENT TUTORING SYSTEM. Autori: HELMUT HORACEK. |
||||||
Rezumat: Intelligent tutoring systems, though quite successful in a variety ofapplications, are typically limited with respect to the generality of their problem-solving methods and in their communication capabilities. Aiming at exploring theprerequisites for future, more powerful tutoring systems, we present techniquesfor representing knowledge within such a system that allow for reasoning aboutmore complex problem-solving situations and that enable °exible communicationin natural language. The domain of application is teaching a student how to provemathematical theorems. Key words and phrases. intelligent tutoring systems, knowledge representation, natural languageprocessing. |
|||||||